Concert-Homenatge Francesc Vila

Des de l’escola de música municipal tenim el plaer de presentar-vos l’espectacle que farem a la Sala Polivalent de Cal Soler dins del marc d’activitats de l’Any Vila: el Concert Homenatge al Mestre Francesc Vila, que tindrà lloc aquest dimarts dia 14 a les 19 h, a càrrec de l’alumnat dels cursos de primària i de secundària de l’Escola de música municipal i algunes formacions d’alumnes adults.

Un concert en tres seccions

A la primera part  s’interpretaran peces musicals compostes o  arranjades per ell amb l’instrumental ORFF i instruments de petita percussió. A la segona part tots els grups Corals de l’escola cantaran uns cànons també del mestre Vila. I en l’última part es representarà la cantata de  “La  Llegenda de Sant Jordi”  amb la música del mestre Francesc Vila i amb textos originals per a rapsoda de Dolors Botines.

La llegenda de Sant Jordi

Aquesta obra va ser un encàrrec de l’associació musical Castellet l’any 1990 i a causa del seu gran èxit ha estat sempre molt ben valorada per les escoles i fins i tot es va fer una nova posada en escena durant els actes del mil·lenari de Sant Vicenç, l’any 2001, i també reinterpretada al Juguem cantant de l’any 2003.

Nova adaptació musical i teatral de la llegenda

Aquesta vegada l’EMM ha  readaptat la música del mestre Vila per les formacions instrumentals que té actualment l’escola i la part de la rapsoda ha estat guionada parcialment  per a l’ocasió per la Déborah de Sannicolás per tal de poder-la interpretar teatralment amb el Grup d’iniciació al teatre de la Societat Coral L’Estrella.

Un llegat musical per a les noves generacions

Des de l’escola de música hem volgut recuperar el seu llegat des de la vessant més pedagògica per poder-lo fer arribar a les noves generacions i ja des l’estiu passat, planificant el curs, vam fer una selecció dels materials més representatius, per treballar a l’escola de música.
Com a escola de música, un dels objectius que ens hem plantejat per aquest any ha estat compartir al màxim aquesta celebració, de manera que hem fet extensiva la Cantata de Sant Jordi a totes les escoles de primària del poble i també de les poblacions veïnes de Castellbell, Monistrol i Castellgalí, que vindran el proper dilluns 20 de juny a Sant Vicenç a cantar la llegenda de Sant Jordi i alguns dels cànons.

Així doncs, us animem a compartir amb nosaltres l’any Vila!

Visca la música!