6-12 anys: Llenguatge nivell elemental

Llenguatge musical de 6 a 12 anys

Llenguatge musical vivencial

Per tal de desenvolupar aquest llenguatge els nens i nenes assisteixen des dels sis anys, coincidint amb el primer curs de primària, a classes on es practica la música de manera activa i vivencial on s’inicien a la comprensió i la lectura d’aquest llenguatge.*

Pla d’estudis

1r curs de llenguatge – inici a partir de 6 anys* (També s’inicia l’instrument)
2n curs de llenguatge
3r curs de llenguatge
4t curs de llenguatge (També s’inicien les formacions o agrupacions instrumentals)
5è curs de llenguatge
6è curs de llenguatge

*Si l’alumne/a s’inicia a la música després dels sis anys, haurà de començar a primer. En cas d’haver fet música prèviament o de tenir coneixements musicals es realitzarà una prova de nivell per tal d’ubicar a l’alumne/a al curs que li pertoqui.

Sessions de llenguatge

En aquests sis cursos de llenguatge musical realitzarem dues sessions setmanals en les quals treballarem molt especialment el Cant Coral i també el treball de desenvolupament de l’oïda (dictat melòdic), la lectura tant melòdica com  rítmica, el dictat rítmic, la teoria musical i l’audició. En els cursos inicials inclourem la metodologia de música i moviment, i també utilitzarem els instruments “Orff” per tal de fer més pràctic l’aprenentatge.

En aquestes sessions també es prepararan les cantates i diferents espectacles que es duen a terme al llarg del curs, com ara la cantada de Nadales al carrer o la cantata de final de curs.

Formacions o agrupacions instrumentals:
A partir del quart curs, els alumnes també participaran setmanalment a una sessió de formació instrumental, que en funció de l’instrument serà una de les següents:

Brass Band

Orquestra de corda

Grup de guitarres

Grup de pianos

Les formacions són molt importants per a la nostra escola, ja que la música en grup dona sentit a tot allò que aprenem a l’aula de llenguatge. Alhora proporciona als alumnes molta motivació i els estimula a continuar aprenent tot gaudint de la música.
Cada formació es realitza en una sessió setmanal.