Historia de l’escola

L’Escola Municipal de Música inicia la seva història l’any 1990 de la mà d’en Francesc Vila i Ginferrer, compositor i pedagog de Castellbell i el Vilar, que després de crear el grup Disset i escaig per a joves, va començar a aplicar el mètode de la pedagogia musical activa, basat en el mètode Orff en grups instrumentals infantils.

Qui va assumir la direcció de l’escola en els seus inicis va ser el mestre Vila. Al principi la seu de l’escola va ser una sala del pavelló esportiu municipal, concretament la sala de medalles, amb 12 alumnes i 3 professors.

L’any 1991 i fins el 1995, el centre es va traslladar a l’edifici de les Escoles velles, antigues escoles públiques, que estaven en desús.

Més tard, veient que els antics espais eren insuficients per a desenvolupar la tasca educativa, l’escola de música es va traslladar a l’escola bressol “El Niu” (anys 1995-2003). Dins d’aquest període, en Francesc Vila va mantenir el càrrec de direcció de l’escola fins l’any 1996 i el 1997 va prendre el relleu directiu l‘Elisabet Plans. En aquest moment, l’escola tenia 81 alumnes i 7 professors.

Posteriorment i a conseqüència de la bona acollida que entre la població van tenir els ensenyaments musicals, el curs 2003/04 l’escola es va traslladar als pisos de Cal Soler. En el moment d’aquest trasllat, l’alumnat havia crescut per sobre de 150 i el nombre de professors fins a 10.

Paral·lelament a aquest trasllat, va tenir lloc un canvi en el model de direcció del centre, i amb la Montserrat Casas des del 2004 al capdavant es va revisar en profunditat el model pedagògic i es va actualitzar tenint en compte les necessitats del moment, creant més formacions instrumentals que potenciessin la música en grup.

Durant el curs 2010/11 es determina la urgència de traslladar el centre, així, aprofitant la coincidència del trasllat del CEIP Cal Soler a uns nous espais, l’Ajuntament, l’Escola de Música i l’Escola Puigsoler arriben a un acord i el centre escolar s’avé a compartir els seus espais amb l’escola de música, fet que durarà fins a l’actualitat.

A aquest canvi l’acompanya també un nou canvi en la direcció, que va ser assumida per la Carme Tobias el 2011. En aquest període l’escola s’adapta novament a les necessitats del moment i s’obre a la ciutadania amb el projecte social “Un infant, un instrument”, en el qual el professorat apropa la pràctica de la música instrumental a grups de primària.

L’any 2019 pren el relleu de la direcció l’Elisabet Soler, amb la intenció de consolidar encara més el centre, continuar amb la tasca d’apropar la música a la ciutadania amb propostes pedagògiques interessants, i de donar una formació musical variada i de qualitat a tot l’alumnat del centre.